top of page

Berlin, Flåm and Gossip Girl


Hei Hei! English Below!

Eigenlijk had ik ingeplant om twee weken terug al mijn nieuwe update te schrijven, maar de tijd vlieg voorbij en zonder dat je het doorhebt zijn we alweer twee weken verder. Laat ik beginnen bij mijn tripje naar Berlijn. De eerste twee dagen heb ik Berlijn zelf een beetje bekeken. Ik heb op woensdag de Berlijnse muur bekeken en bij een van de lekkerste vegan restaurantjes ever gegeten (het heette 1990 voor degene die geïnteresseerd is) en op donderdag heb ik een fietstocht door de stad gedaan. Donderdagmiddag kon ik eindelijk inchecken bij het hotel die door ESN geregeld was; Intercontinental Berlin, nou daar had ik geen probleem mee hoor. In de avond was dan eindelijk mijn koffer bezorgt, die is namelijk tijdens mijn vlucht in Oslo achtergebleven. Nadat ik me had opgefrist hadden we een opening ceremony met diner, daarna ben ik lekker het bad ingedoken en heb gossip girl gekeken. Op vrijdagochtend stond ik al rond 5uur in de sportschool, er was namelijk een druk schema geplant voor die dag na alle plenaries hadden we in de avond de vlagparade door de stad heen en het eurodiner, waar ieder land typisch eten mee naar toenam om aan de andere landen te laten proeven. Oh wat was ik blij met de Nederlandse tafel haha. Op zaterdag en zondag was het weer voornamelijk plenaries bijwonen en stemmen op heel veel dingen en op maandag was het alweer tijd om terug naar Bergen te vliegen. Berlijn is zeker een must see en ik ga honderd procent zeker nog een keertje terug om de stad nog meer te ontdekken. Op dinsdag had ik weer gewoon college, dus we gingen meteen weer verder. Verder heb ik die week ook Mt. Lyderhorn beklommen en op vrijdagavond had ik een Mexicaans verjaardagsfeestje inclusief Piñata haha. In het weekend heb ik voornamelijk aan school gezeten en op dinsdag nog even naar de kankerbestrijding geweest. Voordat ik het wist stond ik woensdagochtend alweer op het vliegveld namelijk om Ilse op te halen!

Op woensdagmiddag namen we de bus van Bergen naar Flåm, zijn daar lekker uiteten geweest en we verbleven daar voor een nachtje in een hele schattige cabin. Op donderdagochtend gingen we met een tour mee naar een uitzichtpunt over Flåm en op donderdagmiddag hadden we een cruise over de Næroyfjorden. De cruise was echt heel gaaf en het uitzicht was echt adembenemend. Op donderdagavond namen we weer de bus terug naar Bergen. Op vrijdagochtend ging Ils mee naar een antropologie college en in de middag hebben we lekker door de stad gelopen, van het mooie weer genoten en zonsondergang vanaf Fløyen bekeken. Op zaterdag zijn we Løvstakken op gaan hiken en daarna hebben we lekker van een Frozen Yoghurt genoten in de stad. Daar ben ik in slaap gevallen in het zonnetje en ik was dan ook pittig verbrand in mijn gezicht haha. Op zondagochtend was het helaas alweer tijd om Ilse af te zetten op het vliegveld, maar wat was het gezellig!

Pfoe toen kwam de stress toch wel binnen. Ik had nog een week tot mijn psychologie examen en nog 5 dagen tot de deadline van mijn antropologie essay, daarnaast wilde ik nog een proefessay schrijven voor psychologie en had ik ook gewoon van alles geplant staan. Het was dus even weekje hard aanpoten en op zaterdagavond nog even ontspannen. Ik ging namelijk op zaterdagavond mee op een cruise op een enorm zeilschip door de fjorden rondom Bergen, dat had ik nog niet helemaal gezien dus was erg leuk om ook mee te maken! Op maandag was het dan echt tijd voor mijn psychologie examen. Ik ben blij dat het erop zit, maar het is eventjes afwachten tot de uitslag op 6 juni. Daarnaast heb ik overigens wel mijn Noors schriftelijk examen gehaald, woehoe! Op dinsdag heb ik naast mijn antropologie college even niets anders gedaan dan gossip girl kijken en lekker ontspannen. Op woensdag was het ‘17th of May’, wat hier in Noorwegen de nationale feestdag is. We begonnen de dag met een champagne ontbijt met super veel en lekker eten. Daarna gingen we de stad in en mochten we als organisatie met ESN in de parade lopen. Iedereen was gekleed in zijn/haar traditionele outfit en het wemelde van de mensen in de binnenstad. Het weer was overigens echt stralend, dus zeker een geslaagd dagje! Niets overtreft natuurlijk koningsdag, maar het was zeker een gezellige dag. Op vrijdagmiddag ben ik naar een examenvoorstelling van Shall geweest en daarna hadden we met mijn vloer een afscheidsdiner voor Annika. In de avond hadden we ook het afscheidsfeestje en toen kwam toch wel echt het besef dat het einde is begonnen zeg maar. Zaterdagmiddag afscheid genomen van Annika op het vliegveld en in de avond lekker met Shall gegeten en daarna samen de stad in geweest. Voor het eerst in tijden was de muziek weer echt leuk en heb ik echt oprecht genoten van het uitgaansleven hier. Wonderen zijn trouwens ook de wereld nog niet uit, want ik heb maar liefst tot half één geslapen op zondag haha. Verder lekker rustig aan gedaan en richting de stad gewandeld vanaf Fantoft.

In mijn volgende update zal ik jullie alles vertellen over mijn tripje van afgelopen weekend en alle nieuwe avonturen! Sorry voor de late update, maar dit kan iets te maken hebben gehad met mijn gossip girl verslaving, wat ik overigens inmiddels af heb haha.

Dikke zoen uit Noorwegen xx

------------------------------------------------

Hei Hei!

I planned to write my next blog two weeks ago, but time flies without notice and before I knew it was two weeks later. Let’s start with my trip to berlin. I wondered around the city itself on the first two days. On Wednesday I went to the Berliner Wall and I had dinner in one of the most amazing vegan restaurants ever (its calles 1990 for people who are interested) and I did a cycle tour on Thursday around the city and saw many highlights. On Thursday afternoon I was able to check in at the hotel which ESN organized for us; Intercontinental Berlin, which was an amazing hotel to stay in. My suitcase finally arrived that night, because they left it in Oslo on my way to Berlin. After changing and refreshing myself it was time for the welcome ceremony and the diner. After that I went to bath and watched some gossip girl episodes. I went to the gym the next morning around 5am, since the whole day was packed with events and plenaries. After the plenaries there was the flag parade through the city and afterwards was the Eurodiner, where every country takes some typical food to serve to other countries. I can’t tell you how happy I was with the Dutch table haha. On Saturday and Sunday it was mainly packed with plenaries and a lot of voting and on Monday it was time to fly back to Bergen again. Berlin is definitely a must see and I am going back there for sure to get to know the city even more. On Tuesday my lectures started again, so it was straight back to classes after coming back. In that week I also climbed Mt. Lyderhorn and on Friday evening I had a Mexican birthday party including Piñata haha. I mainly studied the whole weekend and on Tuesday I went to the cancersociety. Before I even knew, I was waiting at the arrivals already on Wednesday morning to pick up Ilse!

We took the bus from Bergen to Flåm on wednesday afternoon, went out for diner there and stayed the night in a really cute cabin. On Thursday morning we planned a trip to a viewpoint over Flåm which was pretty cool and in the afternoon we had a cruise on the Næroyfjords. De cruise was amazing and the view was just stunning. We took the bus back to Bergen on Thursday night. Ilse joined me to one of my anthropology lectures on Friday morning, in the afternoon we walked around the city, enjoyed the sunny weather and watched the sunset from Fløyen. On Saturday we hiked up Løvstakken and afterwards we rewarded ourselves with a delicious frozen yoghurt in town. After that I fell asleep in the sun and that was definitely visible afterwards haha. I was burned in my face haha. On Sunday morning it was time to say goodbye again unfortunately, but we definitely had an amazing time together!

Pfoe the stress started to kick in. I had one week left until my psychology exam and 5 days until my anthropology essay deadline, next to that I wanted to write an extra essay to prepare myself for my psychology exam, so it was gonna be a busy week. On Saturday I finally had some relax time. I went on a cruise along the fjords around Bergen one huge sail ship, which was pretty cool. On Monday it was time to rock that exam. I am really glad that I finished it and it is just waiting for the results on the 6th of June now. Next to that, I did pass my Norwegian written exam, woehoe! On Tuesday I had a lecture and after that I just watched gossip girl and relaxed. On Wednesday it was ‘the 17th of May’ which is the national day here in Norway. We started the day with a champagne breakfast with a lot of delicious food. After that we went into the city and we were allowed to join the parade with ESN. Everyone was dressed in their traditional clothes and it was extremely crowded in town. The weather was amazing, so it was definitely a great day! Nothing can beat our kingsday ofcourse, but it was definitely worth it. On Friday afternoon I went to see Shally her final drama play and afterwards we went out for dinner with my floormates as goodbye diner for Annika. That night we had a goodbye party as well and at that moment I really realized that this exchange is coming to an end. On Saturday we said goodbye to Annika at the airport and afterwards I had dinner with Shall and went to party in the city. The music was finally good again and I really enjoyed my time that night. Oh miracles are still able to happen by the way, I slept until half past twelve on Sunday morning haha. After that I went out for a walk from Fantoft to the city and relaxed a bit.

I will tell you everything about my trip from last weekend and all my new adventures! Sorry for this late update, but it might have something to do with my gossip girl addiction, which I finished now by the way haha.

Big kiss from Norway xxx


Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page